برای تنظیم خواب افراد، باید روی ساعت بیداری شان در صبح اقدام کنیم
سه شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 11:58 ب.ظ | نوشته شده به دست همسفر معصومه | ( نظرات )
به نام خدا
برای تنظیم خواب افراد، باید روی ساعت بیداری شان در صبح اقدام کنیم.



وقتی ما به خواب می رویم خداوند از خواب به عنوان  مرگ موقت یاد کرده است. یک نوع مرگ است؛ ولی موقت. در مرگ دائم نفس از جسم جدا می شود و دیگر به جسم بر نمی گردد؛ ولی در خواب جدا می شود و دومرتبه به جسم بر می گردد. موقعی که می خواهیم بخوابیم خواب یک نوع بیهوشی است و اگر بخواهیم بیهوشی را در نظر بگیریم برای عمل جراحی افراد را با ماده بیهوشی و شیمیایی بیهوش می کنند. ما وقتی بخواهیم بخوابیم باید بیهوش شویم و دقیقا همان طور که در بیهوشی یک نوع مرگ مصنوعی است و از ی کسری مواد شیمیایی استفاده می شود در حالت بیداری هم مواد شیمیایی در بدن ترشح می شوند تا ما بخوابیم.
سه ماده بنام استیل کولین ، سروتونین و آدرنالین وارد جریان خون می شوند و ما را بیهوش می کنند. نکته مهم این است که بدن ما ساعت دارد، ساعت های متعددی که ما خبر نداریم. اگر ما بخواهیم حالت افسردگی و شادی  را در نظر بگیریم یک پیک (زمان) دارد. مثلا ما در یک روزهایی از ماه حال مان خیلی خوش است، در یک روز هایی حال مان خوش نیست، این یک جدول و پیک دارد. حالا در تمام موارد بدن یک ساعتی دارد که بعضی ها ۲۱ روزه و بعضی ها ۲ ماهه و متفاوت است. خواب هم یک سیکل دارد و این سیکل را ما تعین میکنیم یعنی چه ساعتی بخواهیم و این بسیار حائز اهمیت است. این طور نیست که شما هروقت خواستید بخوابید، خواب تان ببرد. یک ساعت مشخص بین نیم ساعت تا سه ربع این ساعت خواب هر فرد است. اگر آن فرد آن ساعت خوابید خیلی راحت خواب می رود. مثلا من ساعت ۹:۳۰ شب برای خواب می روم بدن من عادت کرده و بین این ساعت شروع به ترشح مواد شیمیایی می کند. اگر این ساعت به ۱۱شب کشیده شد بدن چون آن ماده را ساعت ۹ ترشح کرده و من نخوابیدم حالا دیگر ساعت ۱۱ نمیتوانم بخوابم چون آن مواد دیگر ترشح نمی شود. پس یکی از مسائل مهم در خواب، زمان خواب است و این بستگی به خود فرد دارد. مثلا یک نفر ساعت ۱۱ شب می خوابد نمی شود یک شب ۱۱شب بخوابد ، یک شب ۹ شب بخوابد و ... این طور افراد هرگز نمی توانند راحت بخوابند و باید یک یا دو ساعت کلنجار بروند و بعد با یک سری مواد و قرص ها به خواب بروند. در حال حاضر بهترین کاری که در کنگره ۶۰ انجام گرفته وعده ی اول است که به ساعت ۵ صبح یا ۶ صبح و یا ۷ صبح تغییر یافته است. پس اگر می خواهیم روی خواب افراد کار کنیم باید روی ساعت بیداری صبح شان اقدام کنیم و بعد از بیداری صبح نباید بخوابند.
بنابراین در خواب سه پارامتر مهم هست‌:
 ۱. زمان مناسب
۲. مکان مناسب
۳. افکار مناسب 
فیزیولوژی مناسب ( یعنی یک سیستم ایکس مناسب و همان ترشحاتی که در حال انجام شدن است.)


نویسنده: خانم مریم (همسفر محمد)، لژیون سوم
ویرایش: همسفر معصومه
منبع: نمایندگی تخت جمشید شیراز

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
ساره همسفر محسن جمعه 8 فروردین 1399 01:40 ب.ظ
بسیار عالی موفق باشید
همسفر میترا پنجشنبه 7 فروردین 1399 08:56 ب.ظ
خداقوت خانم مریم ، مشارکت خوبی بود
همسفر مرضیه لژیون سوم پنجشنبه 7 فروردین 1399 08:11 ق.ظ
خدا قوت به خانم مریم عزیز.خلاصه و مفید بود.امیدوارم در این راه مستدام باشید.
مریم همسفرنعمت الله لژیون 4 پنجشنبه 7 فروردین 1399 03:00 ق.ظ
خداقوت به خانم مریم افرین
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic